Motivace - základ úspěšné změny

     Nejčastější motivací k hubnutí bývá naštvání na sebe sama, že už není možné, jak vypadám. Zase další kila navíc, zadýchávání se u sebemenších aktivit, škrtící podprsenka, odporný špek na břiše, atd. To jsou věci, které nás dokáží velmi spolehlivě nakopnout k prvotním snahám. Často se pak vrháme do sportování a diet s nebývalou intenzitou a zapálením. Na první pohled fajn, ale jedná se bohužel o tzv. negativní motivaci, tedy založenou na tom, že se nám něco nelíbí a na odporu k sobě, negativním sebepojetí. U žen se s ní setkáváme mnohem častěji než u mužů. Ta špatná stránka této motivace je v tom, že je velmi krátkodobá. Většinou po třech týdnech až dvou měsících dochází k návratu do starých kolejí a je po veškeré snaze. Případná shozená kila se velmi rychle vrací.

      Pokud chcete opravdu se sebou něco udělat, změnit životní styl jednou provždy, je třeba se nad tím hlouběji zamyslet a přeorientovat svoji motivaci na tu pozitivní. A jak taková pozitivní motivace vlastně vypadá? Je to o stále opakované, nicméně velmi podstatné sebelásce. Každodenní pohyb a zdravá strava není nutné zlo, abyste sundala ta svoje odporná kila. Je to přesně naopak. Vaše tělo a zdraví jste Vy sama a měla byste pro sebe chtít to nejlepší, neubližovat si. A to nejlepší je právě pravidelný sport, čerstvé nerafinované potraviny, dobrý pitný režim, dostatek spánku, ale také vyhýbání se negativním lidem, situacím a stresu. A to, že při tom zhubnete a budete se cítit v kondici a plná energie je už jen logický bonus k celkovému zdraví.

      Tedy zamyslete se nad tím, co Vás vede k tomu, že si ubližujete jídlem a hypokinézí (nedostatkem pohybu) a proč se nemáte dostatečně ráda na to, abyste to změnila.

      Přeji Vám hodně pevné vůle!