Sport jako prevence psychických problémů

    Stres a celkově psychická nepohoda nás může brzdit úplně ve všem. Pokud se snažíme o hubnutí, může nám ho spolehlivě hatit. Ale může to být i daleko horší. Pravidelný, dlouhodobý a neuvolňovaný stres spolu s kostlivci ve vlastních skříních v podobě dlouhodobě neřešených problémů a nenaplňováním vlastních životních snů může vést až k propuknutí psychických onemocnění. Pravidelné cvičení je jednou z nejdůležitějších a nejúčinnějších metod, jak depresím a úzkostem předcházet ale i jak je řešit!

    Pro ty z vás, které zajímá spíš to hubnutí, vyplavené stresové hormony způsobí opak, než chceme – zmobilizují v těle energetické rezervy, ale ne z tuků bohužel. Pokud pak nenastane výdej energie, tedy solidní tělesný pohyb, tak nespotřebovaná energie se ukládá ve formě tuku.

     Naštěstí je tu sport, který je lékem na vše a se stresem si dokáže poradit hravě. Cvičení v ranních hodinách Vám spolehlivě vyčaruje dobrou náladu po celý den. Navíc máte splněno hned na začátku dne a nemusíte mít pocit, že máte povinnost celý den před sebou. Odpoledne je člověk víc unavený a snadněji někdy sklouzne k výmluvám a vynechání tréninku. Ale odpolední a večerní sport má zase jiné benefity právě v souvislosti se stresem. Pokud máte náročnější zaměstnání co do stresových situací nebo Vás někdo přes den opravdu naštval, je potřeba tu nahromaděnou energii zužitkovat. A o to se nejlépe postará vydatná lekce ve fitku. A i ten spánek je potom kvalitnější, když je tělo příjemně unavené a mysl uvolněná.

     Stres také nechává své nepěkné stopy na vzhledu těla. Vrásky nyní necháme stranou. Při déle trvajícím psychickém napětí se napětí projevuje především v oblasti šíje a ramen. Vzniká zde dysbalance stálým zvýšeným držením ramen, svaly šíje jsou přetížené, zkracují se a zbytňují. Může to vyústit až v chronické bolesti hlavy a problémy s krční páteří. Opět je tu na pomoc sport, kde cíleným tréninkem s protahovacími a posilovacími cviky na správné svalové partie se dá těmto neduhům předcházet nebo je i kompenzovat.

     Pravidelný sport má velice pozitivní vliv i na celkový stav mysli, zlepšuje i stavy při nemocích duše. Mění sebepojetí, dodává sebevědomí a učí nás vážit si sebe sama více za každý malý pokrok a zlepšení. Sport je opravdu všelék a vyplatí se mu věnovat každý den chvíli, i když třeba musíme trochu přeorganizovat svůj život, abychom našli čas. Odvděčí se nám za to zlepšením našich životů na všech frontách.