Chci mít ploché bříško

„Dobrý den, co Vás za mnou přivádí?“ „Ráda bych zhubla! Nejvíce mě trápí břicho, přesto, že ho večer doma cvičím, vůbec se ho nemůžu zbavit!“

Toto bývá velice často začátek rozhovoru s novou klientkou. Tuky na břiše trápí mnoho žen a je pravdou, že asi nenajdeme ženu, která by netoužila právě po plochém bříšku, ale jak na to?

Ženy jsou většinou přesvědčeny, že když budou břicho neustále cvičit, bude ploché. Není tomu tak... Tím, že cvičíme různé zkracovačky, leh sedy apod., posilujeme břišní svaly. Svaly na břiše se chovají stejně, jako ostatní svaly na těle. Znám mnoho žen i mužů, kteří mají velice dobře zpevněné břišní svalstvo, ale není to vidět. Proč? Je to tím, že tyto hezky vypracované svaly jsou schovány pod tukovým polštářem. Toho se bohužel „pouhým“ posilováním břišních partií nezbavíme. Často také slýchávám „no, já nepotřebuji ani až tak zhubnout, jako spíš zpevnit“. Ženy si často myslí, že tím, že začnou cvičit, se celá „ta hmota“ tak nějak zpevní...

Tím, že mnoho lidí nemá dostatečné znalosti o tom, jak lidské tělo funguje, dokáží snadno „naletět“ i nejrůznějším přípravkům, které slibují redukci tuků na břiše, či hýždích apod.. Pokud by člověk měl alespoň základní znalosti o fungování lidského těla, věděl by, že hubnout tuk cíleně z jedné partie, jako je třeba břicho, není možné...atd...

Chcete-li skutečně docílit plochého břicha, přečtěte si mé 3 tipy:

  1. Necvičte pouze břicho! K tomu, abychom docílili plochého břicha je zapotřebí zkombinovat posilování s aerobní činností. Není nezbytně nutné chodit do posilovny, ale pokud provádíte nějaký pohyb, je důležitá správná technika a to zejména kvůli tomu, aby si člověk naopak neublížil. Na internetu najdeme mnoho videí, jak a co posilovat, ale ne vše je vhodné pro každého a trenér na videu Vám nemůže, bohužel, říct, zda daný cvik děláte správně, nebo ne. Často tak nedosáhnete ani cíleného efektu, což Vás může zbytečně od dalšího cvičení odradit. Pokud jste začátečník, opravdu doporučuji se nejprve poradit s odborníkem. Je to sice určitá investice, ale věřte, že jedna z nejlepších, protože je to investice do Vás a Vašeho zdraví!
  2. Cvičte pravidelně! Tím, že si zacvičíme jednou za čas docílíme maximálně příjemného pocitu z pohybu, ale nemůžeme očekávat nějaké výsledky. Je to asi tak, jako když se čas od času naučíte nějaká slovíčka z angličtiny, tak se stane maximálně to, že velkou část z nich do příště stejně zapomenete a budete se je učit vlastně znovu, anglicky se určitě nenaučíte a pravděpodobně Vás to přestane bavit, protože v tom uvidíte žádný posun a ani smysl... S pohybem je to stejné.
  3. Jezte správně! Začnete-li pravidelně a správně cvičit, výsledky se zcela určitě dostaví, ale pokud k tomu budeme špatně jíst, nebude výsledek stejně takový, jaký bychom jej chtěli. Věta „jsme to, co jíme“ platí doslova a do písmene! Naše tělo se neustále obnovuje. Pokud mu překládáme klobásy, koblihy, dortíky, hamburgery, všechny naše buňky tvoří tělo právě z nich! Jste překvapeni? Ono je nemá z čeho jiného tvořit než z toho, co mu Vy dáte! Jak asi takové tělo tvořeno z tohoto „odpadu“ může vypadat? Pokud tělu dávám kvalitní potravu, všechny buňky jsou tvořeny z kvalitních živin a výsledkem je zdravé a krásné tělo!

Je zcela normální, že všichni nemohou rozumět všemu a hlavně to ani není nutné. Pokud mě bolí zub, zajdu si k zubaři, pokud potřebuji udělat daňové přiznání, zavolám účetnímu. Pokud chci zhubnout, zpevnit, zlepšit svou fyzickou kondici apod., oslovím též odborníka. Pomůže Vám alespoň v začátku, kdy se potřebujete vše naučit a zjistit, co je pro Vás vůbec vhodné. Mnoho žen by si vlasy doma podle nějakého videa z youtube nikdy neostříhalo.

Proč mu však svěřujete celé své zdraví?