Nejčastější chyby při cvičení

     Není v silách běžného laika, natož začátečníka, aby měl ve všech těchto nástrahách přehled. Nejlepší, co můžete na začátku udělat, je cvičit pod dohledem zkušeného vzdělaného trenéra/trenérky. Tedy ono to není vhodné jen na začátku, ale po celou sportovní kariéru. Víte, proč mají špičkoví vrcholoví sportovci vždy trenéra? Přesto že o svém sportu vědí vše? Je to kvůli motivaci, sám se člověk zkrátka nedonutí tolik zabrat. Navíc pohled zvenčí je úplně jiný než náš a kritické zhodnocení je vždy potřeba. Sami máme totiž tendenci se příliš litovat a do tréninku většina z nás nedá nikdy tolik energie, když cvičí sama, než když je to s trenérem. Však sami vyzkoušejte a uvidíte rozdíl.

      U začátečníků je to ale naprostá nezbytnost. Ať už se rozhodnete pro jakýkoliv sport, vždy hraje zásadní roli správná technika. Když budete jakýkoliv pohyb od domácího luxování a mytí oken, přes běhání a plavání, až po cviky v posilovně vykonávat špatně, vždy to odnese Váš pohybový aparát a po čase se to vše projeví svalovou nerovnováhou, kdy některé svaly se zkracují, jiné ochabují. Držení těla je potom nesprávné. O estetiku jde ale až v poslední řadě. Špatné postavení kloubů může vést ke zraněním, velmi často k chronickým bolestem (kolena, ramena, za krkem...) a dokonce to má vliv i na činnost vnitřních orgánů.

     Jako příklad ze široké škály chyb si můžeme uvést špatné provádění pohybu jako takového. Dále třeba nevhodná tepová frekvence při konkrétním typu tréninku, která má za následek nízkou efektivitu nebo zaměření na úplně jiný cíl, než je ten Váš. Obecně to může být špatný výber sportu. Například takového, který Vás nebaví, nebo který není pro Váš cíl vůbec vhodný. Také může být sport nebo některé cviky či jejich provedení v kontraindikaci k Vašim případným zdravotním omezením! Chybou můžeme nazvat i nesprávný výběr obuvi a oblečení. Můžeme zde zmínit i špatné sladění tréninku a stravy, ať už jde o načasování, složení nebo celkový výdej/příjem energie.